Time flies - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Kristy Bazelmans - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Kristy Bazelmans - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Kristy Bazelmans

Blijf op de hoogte en volg Kristy

29 Januari 2015 | Curaçao, Jan Thiel

Time flies when you are having fun...

En dat geldt ook zeker voor ons hier in Curaçao.
We hebben ondertussen alles een beetje geregeld en zijn uitgeschreven in Nederland. Ook hebben we een identiteitskaart van hier dus zijn we officieel inwoner van Curaçao. En nee ma, ik heb geen dubbele nationaliteit haha, ik blijf lekker Nederlands maar we mogen hier nu officieel wonen tot 2020.

We hebben het allebei heel erg naar ons zin op ons werk. Ik bij mijn werk als evenementenmanager/ supervisor bij Tastisfaction en Toine met zijn schilderwerk en opknapwerk bij Boca Gentil. Het lijkt net of we nooit ergens anders zijn geweest. Het begint langzamerhand te wennen en zelf de temperatuur went! Gewoon lange broeken en een blouse aan met werken in 30 graden hoppa!

Maar zoals iedereen kan zien, doen we natuurlijk niet alleen maar werken hier, daarvoor zijn we ook niet hier naartoe gekomen. We hebben al veel mooie plekken mogen zien, lieve berichtjes mogen ontvangen, leuke mensen leren kennen en helaas bij sommige ook weer afscheid van mogen nemen, veel leuk bezoek uit Nederland gehad en die staan er nog een hoop gepland voor de komende tijd.

Natuurlijk missen we ook speciale momenten in Nederland waar we graag bij zouden zijn, en missen we onze familie en vrienden heel erg. Maar we krijgen er ook een hele mooie ervaring voor terug, die ze nooit meer van ons af kunnen pakken. We hebben hier lieve mensen om ons heen en lang leve de Skype en Facetime haha. Tot nu toe nog geen echte heimwee dus.

Of we hier nog tot 2020 blijven? Nee dat denk ik niet. Het leven is hier heel erg relaxt, maar soms ook te relaxt. In Nederland ben je gewend dat er op ieder moment van je wordt verwacht dat je presteert en vaak hebben mensen geen geduld. Hier moet je de tijd nemen hahaha dat hebben we wel geleerd... Mensen geven op de gekste plekken ineens voorrang in het verkeer, iedereen begroet elkaar op straat en vraagt hoe het gaat ook al kennen ze je niet, vreemden gebruiken hier heel vaak het woord dushi tegen elkaar (wat schatje betekent) en in de winkels nemen ze ook lekker de tijd. Dat was aan het begin even wennen, maar ik merk voor mezelf al dat ik er ook rustiger van word. Alleen willen Toine en ik dit niet overnemen op ons eigen werk, we zijn met een reden hier aangenomen en dat is vaak omdat we wel willen presteren.

Ik denk dat het dit wel zo'n beetje was, ik ga proberen wat vaker een berichtje te schrijven. Maar door de afgelopen kerst-, oudejaar- en nieuwjaarperiode was het even heel druk op het werk. Nu dus weer wat tijd om me op andere dingen te focussen en eens te laten zien wat ik allemaal op school heb geleerd haha. Onze planning nu? Geen idee, we wilden sowieso een jaartje blijven en denken eraan om ook te blijven overwinteren (1,5 jaartje totaal). Maar we zullen iedereen op de hoogte houden.

Tot snel dushi's!
Ayo.



  • 29 Januari 2015 - 23:40

    Meike:


  • 29 Januari 2015 - 23:53

    Yolanda:

    lieverds GEWELDIG, heel trots kijk ik vanaf een afstandje met jullie mee en hoor van je vader en moeder de verhalen over hoe het met jullie gaat. Ga zo door samen met veel lieve mensen, liefde en geluk

  • 30 Januari 2015 - 09:58

    Marinda:

    Buurtjes!!
    Super leuk dat ik hier nog even kan lezen wat jullie allemaal uitvreten:)! Mis jullie wel al hoor! Ik wens jullie het allerbeste in Curacao en een hele fijne leerzame tijd samen:)!

  • 30 Januari 2015 - 16:34

    Tineke Louwers:

    Wat ontzettend leuk om jullie reisverslag te lezen. Een super ervaring in een heerlijke omgeving. Heel veel mooie ervaringen en plezier toegewenst. Groetjes, Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristy

Bon Bini! Welkom op onze waarbenjij.nu pagina. Toine en ik zijn vanaf 16 september 2014 aan een nieuw avontuur begonnen: wonen en werken op Curaçao. Via deze pagina wil ik met jullie een aantal leuke gebeurtenissen en foto's delen, aangezien er veel gaat veranderen voor ons in de komende periode. Liefs Toine en Kristy

Actief sinds 19 Sept. 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 2673

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 01 Oktober 2015

Curaçao

Landen bezocht: